Beatriz de Moura, impartirà la lliçó de la cloenda del màster en Edició

En la conferència del 2 de juliol, la fundadora i editora de Tusquets Editores repassarà 44 anys de professió al capdavant d’un dels segells editorials més importants.

La sessió de cloenda de la 18ª edició del màster en Edició de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra anirà a càrrec de Beatriz de Moura, una de les editores espanyoles més destacades i de més llarga trajectòria professional.

La conferència de la fundadora i editora de Tusquets Editores, que serà presentada per Javier Aparicio Maydeu, professor d’Humanitats de la UPF i director del màster en Edició, tindrà lloc el dimarts 2 de juliol, a les 19:00 hores, a l’auditori de l’IDEC (Balmes, 132-134. Barcelona).

De Moura explicarà als estudiants del màster i futurs editors que, des del 1965 i ininterrompudament, viatja a la Fira del Llibre de Frankfurt, o que els tres aspectes fonamentals que, segons ella, ha d'observar tot editor són: “curiositat pel contingut d'un llibre, fascinació per l'objecte i la forja progressiva de la vocació”.

L’any 1969 va fundar Tusquets Editores amb Óscar Tusquets, germà d’Esther i primer marit de Beatriz de Moura, en un pis de 70 metres quadrats a Barcelona. Les primeres obres que van editar van ser uns quadernets amb textos breus, de 80 i 100 pàgines, dins les col·leccions “Cuadernos Ínfimos” i “Cuadernos marginales”.

En aquests 44 anys d’existència, l'editorial, que no publica més de 65 llibres a l'any, s’han consolidat com un segell editorial clàssic i independent. Ha reunit un fons de més de 2.300 títols i al seu catàleg hi ha autors com Haruki Murakami, Henning Mankell, Almudena Grandes, Groucho Marx, Ernst Jünger, Woody Allen, Leonardo Sciascia, John Irving, John Updike, Luis Landero, Leonardo Padura, Marguerite Duras, Cristina Fernández Cubas, Georges Simenon, Herbert R. Lottman, Salvador Dalí, entre molts d'altres. Destaquen els supervendes Relat d'un nàufrag (1971), de Gabriel García Márquez, amb 900.000 exemplars venuts, seguit de La insoportable levedad del ser (1985), de Milan Kundera, amb 700.000 exemplars. Soldados de Salamina (2001), de Javier Cercas, i Tokio Blues (2009), de Murakami, han estat dos dels darrers grans èxits comercials de l’editorial.

Cinc col·leccions d'assaig, una de poesia, de narrativa, butxaca i una altra en català avalen la solidesa d'aquesta editorial, que el 2012 va iniciar un nou rumb amb un acord amb el Grup Planeta. També destaca pels seus premi literaris: La Sonrisa Vertical, de narrativa eròtica i creat el 1977 per Luis G. Berlanga; el Comillas d'història, biografia i memòries, des del 1988, i el Tusquets de Novel·la, creat el 2005.