Bayer aposta pel talent internacional de la UPF Barcelona School of Management

• Bayer protagonitza el Challenge 2016, un projecte d'innovació oberta aplicada a l'aprenentatge en el qual participa de manera activa amb docents i 110 estudiants de 34 països i 7 Masters of Science diferents
  • El repte és trobar noves fórmules o sistemes de comunicació que permetin a Bayer transferir de forma ràpida i efectiva la informació als més de 400 empleats del Service Center Barcelona

L'empresa alemanya Bayer ha acceptat el repte de la UPF Barcelona School of Management de participar aquest any al Challenge 2016, un projecte iniciat fa cinc anys per l'escola de management de la UPF que vol avançar cap a un nou model integral d'aprenentatge basat en la resolució de reptes empresarials reals i que realment connecti els alumnes amb el món professional.

L'originalitat d'aquest programa no és la pràctica del mètode del cas empresarial que ja fa temps que s'utilitza en la majoria d'escoles de negoci i universitats del món, sinó la interrelació amb l'empresa participant i la transversalitat de les àrees i els alumnes: 110 estudiants de 34 països diferents i procedents de 7 Masters of Science diferents. 'Es tracta d'un projecte transversal a tots els Masters of Science que pretén assajar un nou format col·laboratiu basat en l'aprenentatge compartit, el treball col·lectiu i la relació entre àrees' explica Daniel Serra, degà de la UPF Barcelona School of Management.

D'aquesta manera, un alumne de Finances haurà de treballar amb un Negocis Internacionals, de Màrqueting, Business Analytics o de Tecnologies de la Informació. 'Aquest projecte afavoreix el desenvolupament de competències transversals dels alumnes que probablement no aflorarien si tots fossin d'una mateixa àrea', afegeix Serra. Durant dues setmanes, universitat, empresa i estudiants treballen intensivament a través d'una plataforma virtual, on es realitzen sessions de creativitat i innovació i es comparteixen idees, propostes i fins i tot models de negoci. ‘El paper de l'empresa en tot el procés és molt important perquè no es tracta només de proposar un repte i que el treballin els alumnes sinó d'un acostament real entre empresa i universitat per parlar i treballar conjuntament reptes reals’.

El repte de Bayer
La presentació del Challenge 2016 va tenir lloc ahir a l'Edifici Balmes de la UPF amb la participació de diversos membres de l'equip del Bayer Service Center de Barcelona (SCB), representant a les àrees de Direcció, Innovació i Coordinació del Challenge 2016, que van plantejar als estudiants el repte en innovació focalitzat en processos de millora per a la gestió i transferència de coneixement. El SCB es tracta d'un centre de serveis compartits per a les àrees de comptabilitat, control de costos i tecnologies de la informació des del qual es dóna suport a seus de Bayer a Europa i Amèrica Llatina, per aproximadament el 25% de la facturació total del grup Bayer a nivell mundial. Christian Stalter, director de l'SCB, va comentar que "és clau trobar noves fórmules o sistemes de comunicació que permetin gestionar de manera efectiva el coneixement i informació entre els 400 empleats de l'SCB a Barcelona". Benjamin Rambaud i Oliver Winkelmann, Operations Managers a SCB, han explicat que "a les oficines del SCB a Barcelona tenim empleats de 35 nacionalitats amb carreres professionals molt diferents, de manera que treballem en un entorn multicultural, dinàmic i obert a la innovació. Hem de buscar solucions pràctiques i innovadores que ens permeti realitzar de forma eficaç i atractiva la transferència de coneixement ".

"Com a companyia basada en ciències de la salut, la innovació ha de formar part de la nostra activitat diària i un dels aspectes importants en aquest sentit és la col·laboració. A Bayer desenvolupem i vam participar en diversos programes d'innovació oberta internacionals i locals, considerem que promoure una cultura d'emprenedoria i col·laboració és clau", afirma Carlota Gómez, directora de Comunicació i RSC de Bayer Iberia.

La companyia contribueix amb aquests programes a la formació i desenvolupament dels joves talents, que aporten un gran valor a l'empresa amb la seva diversitat de visions i perspectives, i considera interessant el component internacional d'aquest tipus d'iniciatives, atès que els estudiants provenen de països, realitats, entorns i disciplines diferents, i esdevenen una font d'idees fresques, poc contaminades i fins i tot disruptives.

En el Challenge 2016, els estudiants s'uneixen en grups i mitjançant les eines i dinàmiques que proporcionen els docents, acaben presentat diferents propostes o projectes que l'empresa haurà de valorar personalment i escollir-ne un guanyador. Els integrants del grup guanyador tindran l'oportunitat de treballar al Service Center Barcelona de Bayer durant el curs acadèmic 2016/17, a través d'un programa de pràctiques i participar activament en el desenvolupament del projecte si l'empresa decideix implementar-lo. "El Challenge busca aquest acostament real entre empresa i universitat. A la UPF Barcelona School of Management no entenem la formació únicament com la transmissió de coneixements o habilitats, sinó com una experiència en si mateixa. L'alumne s'enfronta a reptes empresarials reals i desenvolupa competències i habilitats d'una forma més polièdrica i, a la vegada, les empreses observen, detecten i capten talent jove pel seu planter de professionals", afirma Daniel Serra, de la UPF Barcelona School of Management.

Galeria d'imatges