Banco Santander destina 60 milions a beques per a Iberoamericans fins al 2015

Els programes de Becas Iberoamérica. Santander Universidades permetrà a 18.000 beneficiaris ? 15.000 estudiants de grau i 3.000 professors i investigadors ? gaudir en els propers 5 anys d'estades acadèmiques a universitats de 10 països iberoamericans. El programa s'emmarca en una projecció a ambdues bandes de l'Atlàntic del programa Erasmus.

Las Becas Iberoamérica. Santader Universidades promoguda a través de la División Global Santander Universidades ofereix 3.000 euros a estudiants de grau i 5.000 euros per a joves docents i investigadors.

A la convocatòria del 2011 s'hi beneficiaran 250 alumnes de grau d'universitats espanyoles i 750 alumnes d'universitats d'altres països: Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic, Perú, Portugal, Puerto Rico i Uruguai. El nombre de beques incrementarà fins arribar a 15.000 al 2015 (www.becas-santander.com). També podran sol·licitar aquestes beques estudiants de grau que hagin superat 120 crèdits o dos cursos, matriculats en alguna de les 200 universitats que col·laboren en aquesta primera edició de les beques (50 d'aquestes, espanyoles). Per altra banda, 50 professors i investigadors d'universitats i centres d'investigació espanyols també podran gaudir d'una beca per ampliar la seva experiència acadèmica i científica en un altre país iberoamericà. La convocatòria, pública, estarà oberta fins el 10 d'abril i forma part d'un programa que preveu 200 beques pel 2011.

Aquests programes van ser anunciats per Emilio Botín, president del Banco Santander, en el II Encuentro Internacional de Rectores Universia que va tenir lloc a Guadajalara (Mèxic) al 2010 on hi van participar més de 1.000 universitats.