Nou article acadèmic del professor Manuel Cienfuegos sobre comerç internacional

Manuel Cienfuegos, catedràtic acreditat de Dret Internacional Públic i professor i director adjunt del Màster Universitari en Negocis Internacionals de la UPF Barcelona School of Management ha publicat un article sobre comerç internacional a la Revista acadèmica CIDOB d'Afers Internacionals. Aquesta revista pionera en l'àmbit hispanoparlant ofereix al lector anàlisi en profunditat de temes internacionals des de diferents punts de vista i perspectives.

L'article del professor Cienfuegos es titula 'La anhelada asociación euromercosureña tras quince años de negociaciones'

Resum: La UE i el Mercosur mantenen des de fa uns 20 anys unes intenses relacions polítiques, econòmiques i de cooperació. Tot i això, no han aconseguit encara implementar el seu acord marc interregional de cooperació, subscrit a Madrid el 15 de desembre de 1995. Això és degut en gran mesura a les profundes diferències en matèria agrícola i industrial aflorades durant les rondes de negociació i els trobades tècniques. Igual que va succeir en 2004, aquest estat de coses fa que l'establiment d'una futura associació euromercosurenya, que inclogui no només un acord de lliure comerç «més» (free trade agreement plus) sinó també els pilars de la cooperació i el diàleg polític, es trobi de nou en una cruïlla. No obstant, no és impossible aconseguir aquest objectiu, ja que els principals problemes estan generalment ben identificats.

Descarregar article