ArtFutura premia els videojocs realitzats en el Màster en Creació de Videojocs

Diumenge 26 d\'octubre,  va tenir lloc,  a la Sala Maria Aurèlia Campmany del Mercat de les Flors de Barcelona, l\'entrega dels premis ArtFutura 2008.  (Foto de Santi Fort)

En la categoria de creació de videojocs, van guanyar el Premi LABoral ArtFutura els creadors del videojoc Invasion of the Granny Snatchers, un equip d\'alumnes del Màster en Creació de Videojocs (MCV) que dirigeixen Daniel Sánchez Crespo i Josep Blat, professors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF i que està integrat per Tomás Ariznavarreta, Jordi Cidoncha, Rick Seligmann, Benet Carrasco, Roman Montes i David Orejuela.

El segon lloc va ser per a Magical Gloves, un videojoc desenvolupat igualment a l\'IDEC, que va ser presentat com a projecte independent per Jordi Ramon Puig, creatiu de videojocs provinent del MCV, i que va aconseguir el premi al millor disseny.

En videojoc Number6, va aconseguir el premi als millors gràfics i una menció a la millor tecnologia. L\'equip del Number6 està constituït per alumnes del Màster de l\'IDEC-UPF que també van participar en el desenvolupament de Magical Gloves.

A més, en aquesta edició d\'ArtFutura, han estat finalistes dos videojocs més: ChickenBall i Acheron, ambdós creats en el si del Màster de Creació en Videojocs de l\'IDEC-UPF.

Cal destacar que ja en l\'edició anterior d\'ArtFutura, el videojoc Galaxy Scraper, una creació d\'alumnes del Màster en Creació de Videojocs de la UPF van guanyar el premi al millor videojoc. El passat febrer, aquest mateix treball  va ser guardonat en la desena edició de l\'Annual Independent Games Festival, celebrada als EUA. Era la primera vegada que un joc realitzat a l\'estat espanyol aconseguia un guardó considerat com els òscars dels videojocs independents.

El Màster en Creació de Videojocs s\'adreça a llicenciats en Belles Arts o Comunicació Audiovisual (branca Disseny) i a llicenciats o Enginyers Superiors en Informàtica o Electrònica (branca Programació). També està adreçat a persones interessades en la creació i producció de videojocs, inclosos professionals d\'altres àmbits que vulguin ampliar els seus coneixements en un dels camps que més activitat genera a l\'actualitat en el panorama de la creació multimèdia.

Des de gener de 1990, ArtFutura, el festival de Cultura i Creativitat Digital de referència a l\'Estat, s\'endinsa en els projectes i les idees més importants que sorgeixen en el panorama internacional pel que fa als nous mitjans audioviduals, el disseny interactiu, els videojocs i l\'animació digital.