Dos projectes d'alumnes del Màster en Arts Digitals, al festival Prix Ars Electronica

Dos projectes d'art digital d'alumnes de la UPF-IDEC han obtingut Menció d'Honor al festival internacional Prix Ars Electronica 2014 que se celebrarà del 4 al 8 de setembre a la ciutat austríaca de Linz. Prix ??Ars Electronica és el Festival Internacional més important en l'àmbit de la cultura digital i multimèdia. Des de 1987, aquest certamen és un baròmetre reconegut en l'escena de l'art digital a nivell internacional. Cada any, els jurats compostos per persones de reconegut prestigi atorguen els anomenats "Golden Nicas", considerats els Oscars del Media Art

El projecte The Machine to Be Another s'ha fet amb la Menció d’Honor a la categoria d’ Interactive Art  al prestigiós Prix Ars Electronica. Aquest projecte va néixer com 'treball final del Màster d'Arts Digitals de l'UPF-IDEC i consisteix en un experiment artístic que combina la realitat virtual i tècniques pròpies de la neurociència per desenvolupar la capacitat de vincular l'experiència visual, auditiva i tàctil a partir de dues persones diferents. Així, a través d'un equip tècnic i unes ulleres de realitat virtual, tres càmeres i auriculars permet a un experimentar les vivències de l'altre, fent que l'usuari es vegi dins del cos de l'altre, escolti els seus pensaments i habiti en ell. En el transcurs de la seva investigació l'equip de BeAnotherLab ha desenvolupat diversos experiments paral · lels com Gender swap, desenvolupat en el Fab Lab Barcelona, que investiga sobre la possibilitat d'intercanviar cossos de diferent gènere a través de l'ús de la màquina. D'aquesta manera un es troba a la pell de l'altre explorant i permetent als dos usuaris entaular una relació d'empatia i respecte per l'altre, reflexionant sobre el gènere.

Veure el video: http://vimeo.com/beanotherlab

The Machine To Be Another ha estat guardonada en nombrosos certàmens com el Lavalab, International Conference and exhibition en Virtual Terchnologies and Uses en la categoria de Learning Sciences and Humanities, ha participat en Dorkbot, ha residit a Hangar i en Mitja L'Estruch, i ha participat en congressos acadèmics com TEI'14 a Munic.

L'altre projecte que participarà en la pròxima edició del Prix Ars Electronica 2014 és Montenoso en la categoria Comunitats Digitals. Es tracta d'un altre projecte vinculat al UPF-IDEC que compta en gran part amb la investigació i la col·laboració de Constelaciones, grup i projecte nascut en el Màster en Arts Digitals.

El projecte gallec Montenoso presenta una plataforma en línia col·laborativa que posa en relació les Comunitats de Muntanyes de Galícia a través d'una base de dades que vincula una cartografia expandida, un sistema de visualització de dades, un noticiari i una wiki semàntica.

El seu objectiu és promoure i revaloritzar les comunitats de muntanyes veïnals en mà comuna de Galícia i busca treballar en els béns comuns com espais de socialització.