El Campus Gutemberg reuneix més de 260 experts per debatre sobre comunicació científica

El màxims experts en Comunicació i Cultura científica dels principals centres i institucions de recerca de Catalunya i Espanya van assistir (15 i 16 de setembre) a la quarta edició del Campus Gutemberg de la Universitat Pompeu Fabra,  l’escola d’estiu dedicada a la comunicació i a la cultura científica que s’ha convertit en el punt de trobada de tots aquells que treballen en l’àmbit de la comunicació i la divulgació de les ciències. ‘Aquest any el Campus Gutemberg pretén aprofundir en l’apropament de la ciència a la societat amb l’objectiu de contribuir a l’apropiació social del coneixement i a la formació d’una ciutadania responsable’, explica Vladimir de Semir, director acadèmic del Màster en Comunicació Científica de l’UPF-IDEC i organitzador del Campus.

Com fer més atractiva la ciència? Com passar de la popularització a la cooperació? Aquest serà el debat inaugural del Campus que tindrà lloc el dilluns 15 a les 10.00 hores al Campus de Comunicació de la UPF (Poblenou) i comptarà amb la participació d’un dels catedràtics més reconeguts en Comunicació Científica, Pierre Fayard de la Universitat de Poitiers. A les 14.00 hores, un segon debat versarà sobre les activitats educatives dels museus científics ‘De ciència divertida a ciència seductora’ i comptarà també amb un reconegut expert, Erik Stengler, de la Universitat UWE de Bristol. ‘El que volem és involucrar la societat i que se sentin partícips dels descobriments i treballs científics’, insisteix De Semir.

Durant dos dies, el Campus Gutemberg celebrarà vora una cinquantena d’activitats entre xerrades, tallers, microdiàlegs i debats. Més de 260 persones ja s’han inscrit per participar en aquest Campus que reunirà a la UPF experts de diferents Universitats, Centres d’Investigació i Recerca, el CSIC, Museus, Fundacions i xarxes científiques i que tractaran temes com la divulgació de la ciència online, la ciència al teatre, l’ús de les xarxes socials per la difusió científica, l’èxit de portals com Buscaciència, d’eines com el Toolkit de PLACES o la crowdivulgació.

La iniciativa està impulsada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de l’UPF-IDEC i l’Obra Social “la Caixa”, i compta amb la col·laboració de l’Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra i l’Associació Catalana de Comunicació Científica. De fet, el Campus Gutemberg servirà aquest any també per celebrar el 20 aniversari del Màster de la Universitat Pompeu Fabra en un acte que vol reunir els més de 500 alumnes que han passat per aquest programa i molts dels quals ocupen avui càrrecs de rellevància en centres i institucions mèdiques, ambientals i científiques.

Enllaç al programa complert del Campus Gutemberg