Antoni Abad, professor del Màster Universitari en Arts Digitals, exposa la seva obra a Matadero Madrid

Matadero, el centre de creació contemporània de Madrid, acull a partir de demà megafone.net, obra de l'artista i professor del Màster Universitari en Arts Digitals, Antoni Abad.

El projecte megafone.net convida a grups de persones marginades a expressar les seves experiències i opinions en reunions presencials i a través de l'ús de telèfons mòbils. Aquests, que permeten als participants crear registres de so, vídeo i fotografia, i publicar-los immediatament en la web, es converteixen en megàfons digitals que amplifiquen la veu de comunitats sovint ignorades o desnaturalitzades pels principals mitjans de comunicació.

Es presentarà també l'assaig sobre aquesta obra que l'autor va iniciar l'any 2004. Sota la direcció Científica de Roc Parés -director del Màster Universitari en Arts Digitals-, el llibre recull textos que van des de la història de l'art i la crítica, passant per l'etnografia o la geografia, estudis de comunicació, així com pensament social i polític. En el seu conjunt vol ser una anàlisi de l'ús alternatiu de smartphones o telefonia intel·ligent i de les xarxes socials, on l'experiència dels grups vulnerables es torna pertinent per a tota la societat.
Aquesta obra  ja ha estat exposada al MACBA des del 18 de febrer fins al 24 de juny del 2014.