Anna Juan Roch, comunicadora científica de l'lnstitut de Recerca Sanitària de l’Hospital La Fe

Anna Juan Roch, ex alumna de la passada edició del Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, s’ha incorporat a l’Institut de Recerca Sanitària de l’Hospital La Fe per coordinar el departament de nova creació “Difusió de la Ciència i Reputació Corporativa”. Amb aquesta nova oportunitat professional, Anna assumeix el repte de convèncer als investigadors de la importància de la divulgació, donar visibilitat a l'institut i posar-li cara a la ciència.

Anna ens explica que fa uns mesos es va inscriure a la convocatòria de l’Institut d’Investigació Sanitària de La Fe, a València, i va ser seleccionada entre 700 candidatures gràcies a un dels seus treballs realitzats al  taller de Comunicació Corporativa del Màster sobre l’entorn digital de l’Institut de Recerca. Era l’única candidata que coneixia el treball d’un institut de recerca i “haver passat pel màster ha sigut la clau de la selecció”.

“Ha passat un any des que vaig acabar el màster. Per mi va ser (parlo en pretèrit perfecte i em sona estrany, perquè és com si no hagués deixat d'estudiar i d'aprendre sobre comunicació científica) una gran experiència i un temps de preparació per a una nova etapa laboral després del tancament de Canal 9. A vegades he dit que cursar el màster va ser una espècie de teràpia psicològica per afrontar un moment professional complicat: periodista, més de 40 anys, combinació explosiva. El cas és que, abans d'acabar el màster, vaig començar a treballar en una agència de comunicació en la qual he estat un any i mig. Mai he deixat de llegir, d'estar pendent de l'actualitat relacionada amb la ciència i sempre que he pogut, he assistit a cursos i esdeveniments relacionats amb la ciència a València.

Aquest estiu em vaig inscriure en la convocatòria del IIS La Fe i em van seleccionar entre 700 candidats perquè en la meva carta de presentació els vaig explicar que un dels meus treballs del Màster en Comunicació Científica en el taller de Comunicació corporativa va ser sobre l'entorn digital de l'Institut. Era l'única candidata entre 700 persones que coneixia el treball un institut de recerca i haver passat pel màster ha sigut, segons em diuen, la clau de la selecció.
Ara mateix s'obre davant meu un repte enorme: posar en pràctica l'après, convèncer als investigadors de la importància de la divulgació i donar visibilitat a l'institut, posar-li cara a la ciència.”

Anna Juan Roch
Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental