Andreu Mas-Colell, 'La Recerca a Catalunya, el moment de la consolidació'

Andreu Mas-Colell, catedràtic d\'Economia de la UPF, i secretari general de l\'European Research Council pel període 2009-2011, va pronunciar la conferència ?La Recerca a Catalunya, el moment de la consolidació? en el marc de la cloenda del Màster en Lideratge i Gestió de la Ciència (MLIC). L\'acte de cloenda del MLIC va tenir lloc el passat divendres 12 de desembre a la Sala Gaudí de La Pedrera de Caixa Catalunya.

Els 28 participants de la primera edició del MLIC van assistir a la conferència d\'Andreu Mas-Colell, que va parlar de l\'estat de la recerca catalana i va afirmar que ?tot i que hem avançat molt, encara queda molt per fer?.

Entre els assistents a l\'acte cal destacar al Dr. Jordi Camí, director del PRBB, el Dr. Miquel Perdiguer, director de l\'Obra Social de Caixa Catalunya, el Dr. Josep-Eladi Baños, director acadèmic del MLIC, i el Dr. Joan Bigorra, director científic del MLIC. Al finalitzar l\'acte, es va oferir un còctel per tal que els participants del MLIC acomiadessin el curs acadèmic en el que han aprés a gestionar i liderar projectes científics.

Tot a punt per la segona edició

Després d\'una primera edició amb un balanç positiu, la segona edició del Màster en Lideratge i Gestió de la Ciència començarà el proper 23 de gener del 2009. Aquesta segona edició coincideix amb un moment clau en la demanda professionals amb formació científica alhora que gestora. Iniciatives estatals com el Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica 2008-2011 i autonòmiques com el Pacte per la Recerca i la Innovació de Catalunya, en són un exemple. Les administracions públiques també estan realitzant un gran esforç en Recerca i Desenvolupament amb la creació de nombrosos centres dedicats a la investigació científica o tecnològica, alguns d\'ells en col·laboració amb el sector privat per potenciar la innovació.

El Màster en Lideratge i Gestió de la Ciència és un programa interuniversitari impartit per la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra. A més, el màster compta amb el patrocini de l\' Obra Social de Caixa Catalunya.