Alimentació i Distribució, eix del primer esmorzar sectorial

• Gran èxit del primer esmorzar sectorial organitzat per la Barcelona School of Management i el Foro de Recursos Humans de Foment del Treball.
  • Oriol Amat, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra, ha liderat la primera trobada dedicada a l’alimentació i Distribució.
  • Directius de les principals empreses d’alimentació han assistit a l’esmorzar sectorial.

L’àrea de Solucions Corporatives de la Barcelona School of Management i el Foro de Recursos Humans de Foment del Treball han celebrat un esmorzar sectorial dedicat al sector de l’alimentació i distribució. Oriol Amat, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), ha pronunciat una conferència sobre els factors d’èxit per a les empreses que avancen als directius de recursos humans de Nutrexpa, Henkel, Unilever, Europastry, Nestlé, Danone y Damm. L’esmorzar ha acabat amb un debat entre els assistents sobre el futur del sector, que viu un augment de les marques de distribució.

La diferència entre la percepció de la conjuntura econòmica actual i la realitat ha estat el primer punt exposat per Oriol Amat. El catedràtic ha assenyalat que les vendes de les empreses catalanes van augmentar un 4% i van exportar un 30% més el 2010 (Font: Cambra de Comerç), tot i la tendència a la percepció negativa de la població.

Oriol AmatOriol Amat, assessor dels programes de finances de la Barcelona School of Management, ha exposat diferents models de negoci d’empreses d’alimentació que creixen malgrat la crisi. L’aposta per les persones, els incentius i la innovació són comú denominador d’aquestes empreses, segons ha exposat Amat basant-se en l’informe “Empreses Gasela a Catalunya” de la Generalitat.

El catedràtic de la UPF ha categoritzat tres vies per innovar: la copia, l’exclusió i els actes de fe; i ha assenyalat que per a implementar-les s’aplica l’“assaig-error”. Amat ha apuntat que les empreses que avancen es distingeixen pel seu “nivell d’esforç i ambició, professionalització, innovació i qualitat, poc deute, màrqueting i internacionalització i dimensió i cooperació”.

Al finalitzar la conferència, els directius de recursos humans de les principals empreses d’alimentació han debatut del present del sector, marcat per la competència en el lineal de les marques tradicionals versus les marques de distribució, en forta pujada. Davant aquesta realitat, els directius aposten per donar valor als seus productes, exportar i innovar. També apunten en apostar per productes d’alta gamma, que no ressenten tant la crisi, per tal de compensar les pèrdues produïdes per l’augment de les marques blanques.

Debat impartit per Oriol AmatEntre les conclusions del debat destaca el consens de que no es pot gestionar igual una empresa en època de bonança que en l’actual context de retallades i desocupació. També hi ha hagut acord en què la inversió en formació és més rentable que invertir en maquinària.

La trobada ha estat la primera d’una sèrie d’esmorzars sectorials previstos. La Barcelona School of Management i el Foro de Recursos Humans de Foment del Treball celebraran dos esmorzar a l’any de diferents sectors per a fomentar l’intercanvi d’opinions.

La Barcelona School of Management es l’escola de negocis de la Universitat Pompeu Fabra creada per a liderar la formació en l’àmbit del lideratge, la direcció d’empreses i la gestió pública, amb el focus posat en les persones que desenvoluparan la nova economia del segle XXI. L’àrea de Solucions Corporatives ofereix formació a mida que s’adapta a les necessitats específiques de cada empresa o institució.

El Foro de Recursos Humans de Foment del Treball vol establir un entorn d’intercanvi d’idees i experiències al voltant de la gestió de les persones i les organitzacions. El Foro s’ha convertit en una de les principals plataformes del país i punt de trobada de referència entre professionals d’aquesta funció i directius/ves interessats en el tema.