Albert Soler: ‘Gestionar una bona relació amb l’Administració és clau per tots els clubs esportius, grans o petits’

• El nou director de Relacions Institucionals del FC Barcelona, Albert Soler, imparteix una classe als alumnes del Máster en Gestió de l’Esport de la UPF Barcelona School of Management

Albert Soler  és des del passat mes de maig el nou director de Relacions Institucionals del FC Barcelona, un càrrec de nova creació i de gran valor estratègic.  Soler ha estat secretari d’Estat per l’Esport i president del Consell Superior de l’Esport, així com també diputat al Congrés dels Diputats pel PSOE. Es, per tant, un gran coneixedor de les institucions públiques tant nacionals com internacionals. ‘La relació d’un club, sigui gran o petit, amb les administracions no s’ha de limitar únicament a una relació econòmica o de subvencions. En el món de l’esport, treballar i gestionar una bona relació amb les administracions i institucions superiors és clau’. Per exemple, Soler considera que una bona relació entre el FC Barcelona i la FIFA en el seu moment hagués pogut ‘apaivagar’ el conflicte actual arran de l’expedient sancionador que la Federació Internacional manté amb el Barça per la suposada contractació de menors de nacionalitat estrangera. Soler ha explicat que el Barça ha recorregut la sanció de la FIFA al Tribunal d’Arbitratge de l’Esport (TAS). ‘ Pensem que la resolució dictada atempta contra el model de formació de La Masia i també que la sanció es desproporcionada’. Arribar als màxim òrgans judicials no és l’idoni per a Soler.

‘La societat en general i el món de l’esport en particular avança molt ràpidament i molts cops la legislació triga massa en adaptar-se. El que tot gestor d’un club o d’una empresa esportiva ha de saber és que haurà de negociar amb l’Administració i no sols per demanar una subvenció sinó per qualsevol idea innovadora o de negoci que tingui, per tant, cal no sols que coneguin les institucions sinó que defineixin una estratègia relacional’.  Un clar exemple d’això és –diu Soler- l’actual Llei de l’Esport que és de l’any 1990 i que al seu paper ‘s’ha quedat ja totalment obsoleta pel que representa el món de l’Esport’.