El Col·legi d’Advocats de Barcelona concedeix la medalla de la corporació a Avel·lina Rucosa per la seva tasca en la promoció de l’advocacia

L’advocada Avel·lina Rucosa, fundadora del despatx Boza Rucosa Abogados de Barcelona i professora habitual en els programes de Dret de l’UPF-IDEC, ha rebut la medalla de la Corporació de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB) en reconeixement a la seva tasca en l’exercici i la promoció de la professió. L’entrega va tenir lloc en un acte solemne celebrat al Palau de Congressos i presidit per  la vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaria; el president del Tribunal de Justícia de Catalunya, Miguel Ángel Gimeno; el conseller de Justícia, Germà Gordó;   l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias; entre d’altres autoritats.

L’acte va servir per homenatjar més de 500 advocats pels seus 25 i 50 anys d’exercici en la professió, presentar les noves incorporacions al Col·legi i retre un especial record pels col·legiats difunts.

El degà de l’ICAB, Oriol Rusca, juntament amb el conseller de Justícia van lliurar les Medalles de la Corporació a diversos advocats i advocades entre ells, Avel·lina Rucosa. Aquesta medalla és el màxim distintiu de l’ICAB.

Avel·lina Rucosa és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i en Dret Canònic per la Universitat Pontifícia de Salamanca, la qual cosa li possibilita exercir davant tots els tribunals eclesiàstics, inclosos el Tribunal de la Rota Espanyola, de la Rota Romana i altres tribunals de l'estranger.

Des de l’any 2003, ha impartit classes a l’UPF-IDEC en el postgrau en  Dret de Família i el Màster Universitari en Advocacia, on participa a l’assignatura de Litigació en Dret de la Família i de la Persona.