BECATS TALENT: L'aposta personal de la UPF Barcelona School of Management

• L'escola premia el talent de 66 estudiants de màsters i postgraus. Aquest any s'han incrementat en un 69% les beques talent atorgades

Un dels principals reptes de les empreses avui en dia és trobar talents. Les empreses i els mercats de tot el món han sofert profundes transformacions que reclamen una nova generació de talent, capaç d'adaptar ràpidament als canvis, de prendre decisions encertades i d'incorporar noves dinàmiques. Però com descobrir el talent?

La UPF Barcelona School of Management va crear fa quatre anys un comitè de beques, destinat exclusivament a analitzar i reconèixer el talent dels alumnes que cursen un màster. Per a això, analitzen el seu expedient acadèmic -que ha de superar el notable (8)-, els perfils, les cartes de motivació, els mèrits professionals i el seu compromís social. Aquest any, un total de 66 alumnes han rebut la Beca Talent de la UPF Barcelona School of Management. La beca els sufraga entre el 25 i el 50% de la matrícula del màster escollit encara que l'aposta de l'escola va més enllà de l'ajuda econòmica. Respon a una voluntat de convertir-se en facilitadora de talent a la societat i les empreses. 'El talent és el combustible principal d'una societat. Identificar-lo, potenciar-lo i projectar-lo és un els nostres compromisos principals ', explica Daniel Serra, degà de la UPF Barcelona School of Management.

Aquest any, el comitè de beques ha concedit 66 Beques Talent amb una mitjana d'expedient acadèmic de 9,15, la mitjana més elevada de totes les edicions. 'No és només una nota acadèmica, és el reflex d'una actitud per l'excel·lència, d'una voluntat de treball i esforç, d'interès per deixar empremta, per desenvolupar el seu talent al màxim'.

Serra ha ressaltat l'heterogeneïtat dels becats, que han accedit als diferents programes de màster: des Màrqueting, a International Business, Direcció Financera o Gestió de l'Esport a Edició, Documental de Creació, Polítiques Públiques, Periodisme o Traducció. 'La multidisciplinarietat i el management en un sentit ampli i intrínsec a qualsevol sector són el denominador comú de la nostra escola. A més, nosaltres pretenem que tots els nostres alumnes tinguin un ADN comú amb la Gestió Basada en Evidència, el Storytelling i l'Ètica i Sostenibilitat, uns valors per nosaltres fonamentals'. Serra es va referir també als canvis en el model educatiu que està introduint la UPF Barcelona School of Management, centrat en el projecte personal de l'alumne i l'acompanyament docent i professional.

Ambaixadors de la UPF arreu del món
Dels 66 becats talent, només set són espanyols. El país amb més becats talents és Mèxic amb 8, seguit d'Espanya (7), Colòmbia (6), Equador (6), Estats Units USA (5) i Xile (5). La majoria d'ells procedeixen de Llatinoamèrica (31), 12 són europeus, 15 de Nord Amèrica i 8 d'Àsia. Per edat, els estudiants becats a la UPF Barcelona School of Management tenen entre 21 i 35 anys tot i que la mitjana se situa en els 25 anys. I per gènere, les dones demostren tenir un major talent. Un total de 48 dones enfront de 18 homes, una tendència que es repeteix en els últims anys.

Sara Reyes, de Guatemala, i Jennifer Aranda, de Mèxic, en són un exemple. 'Vaig venir del meu país perquè allà no hi ha la formació en Relacions Públiques i Protocol i vaig escollir la UPF Barcelona School of Managament pel seu programa i el seu prestigi acadèmic. Estic gaudint molt amb el màster, i absorbint tot el que puc d'aquesta escola i d'aquest país. La meva intenció es poder tornar al meu país i revertir tot allò après en ell', explica la Sara, qui aspira en el futur no només a poder treballar professionalment pel Govern del seu país sinó també a poder donar classes de Relacions Públiques i Protocol allà per professionalitzar aquest sector. 'Sigui on sigui, però, sempre reconeixeré amb orgull haver-me format en aquesta escola'.

Anna Valor, de la Comunitat Valenciana, i Inés de la Peña, de Mèxic, són alumnes del postgrau en Traducció Literària i Audiovisual. De la UPF Barcelona School of Management ressalten l'aposta pel Management lligat a les Humanitats. 'Segurament en el futur seré freelance i és evident que necessitaré tenir coneixements en gestió, projectes, tràmits jurídics, però sense oblidar-nos del valor de les humanitats', ressalta l'Anna.

Una formació integral de la persona que la UPF Barcelona School of Management ha convertit en principal objectiu educatiu.