Fernando Vives: 'Com advocats no podeu renunciar al vostre paper com a constructors de la societat'

• El Màster en Advocacia de la UPF arrenca amb 200 nous estudiants que es preparen per al pròxim examen oficial d'accés a la professió

• El president executiu de Garrigues, Fernando Vives, va pronunciar la ponència inaugural i va animar els futurs advocats a utilitzar el dret per millorar la societat

Uns 200 nous estudiants de dret van iniciar ahir a la Universitat Pompeu Fabra el Màster Universitari en Advocacia que imparteix la UPF Barcelona School of Management amb la finalitat de passar l'examen oficial d'accés a la professió d'advocat, que convoca el Ministeri de Justícia. 'Sabem que per a vosaltres és molt important passar aquest examen però aquest màster fou i està concebut no només com a eina per passar un examen, sinó com un màster professionalitzador on, a través de les diferents especialitats i les pràctiques professionals, aprendreu a exercir com advocats' , va assenyalar Ramon Ragués, director acadèmic del Màster.

El Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management va néixer el 2010, anticipant-se així a l'exigència legal de la nova llei i és el resultat de l'estreta col·laboració entre la Universitat Pompeu Fabra, l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona i el suport dels principals despatxos d'advocats de Barcelona. 'Entre tots hem dissenyat aquest programa pensant en les competències professionals que necessiteu, les diferents especialitats a les que us podeu dedicar i també les necessitats de la societat d'avui dia", va insistir. Malgrat l'elevat nombre d'alumnes, la UPF sempre ha aconseguit oferir pràctiques curriculars a tots els seus estudiants en despatxos professionals i altres institucions judicials. No en va, despatxos com Cuatrecasas, Garrigues, Uría Menéndez, KPMG, Roca Junyent o Baker & McKenzie són membres del consell acadèmic.

Ponència de Fernando Vives

La ponència inaugural del curs va anar a càrrec de Fernando Vives, president executiu i soci director de Garrigues, un dels despatxos d'advocats més importants del país. Vives va descartar parlar sobre pronòstics sobre el futur de la professió i va demanar als estudiants que aprofitin intensament la formació. 'La millor formació és la que us donarà la possibilitat de adaptar-vos als múltiples canvis que haureu d'afrontar en la vida professional i que són ara imprevisibles'. Vives va fer una acèrrima defensa del dret com a principal alternativa a la violència, les desigualtats i la injustícia. 'El dret ha estat un aspecte fonamental de l'avanç de les civilitzacions i vosaltres no heu renunciar al vostre paper com a constructors de la societat'. Vives va posar diversos exemples. Des de Ciceró a Martin Lipton, Labori, John Marshall, Rudolf von Ihering fins Atticus Finch a 'Matar un rossinyol'. 'Són exemples que serveixen per demostrar que els advocats de cada temps han de ser part de la seva societat, han de progressar i adaptar-se a les seves necessitats, han d'anar de la mà dels investigadors socials per controlar les institucions, no han de renunciar al seu paper com arquitectes de la seva societat. Els advocats són peces essencials en el progrés de la societat. Molts advocats han utilitzat el dret per obrir una bretxa en el que ells consideraven la injustícia. Us animo a fer el mateix, a utilitzar el dret per millorar la societat '.

Vives va acabar citant Voltaire: 'Diuen que va dir: Jo hagués volgut ser advocat ja que és la més bella professió del món. Espero haver despertat el vostre gana ', ha conclòs arrencant l'aplaudiment de públic.