Acord de col·laboració entre l’ONCE i l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra

Carme Martinell, directora general de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, i Xavier Grau, delegat territorial de l'ONCE a Catalunya , han firmat un acord de col·laboració en el marc del Programa de postgrau d'Animació Sociocultural i Desenvolupament Comunitari: Gestió de Projectes i del Curs de postgrau de Dinamització de Projectes en Envelliment Actiu.

Gràcies a aquest conveni, tècnics i afiliats de l'ONCE es beneficiaran de beques del 25% i descomptes del 10% sobre l'import total de la matrícula. Alguns dels ponents que participaran en el Postgrau d'Animació Sociocultural són professionals especialitzats en l'Animació Sociocultural de la Fundació ONCE i ONCE Catalunya. A més, l'ONCE acollirà alumnes en pràctiques en els programes i accions d'animació sociocultural que programen per als afiliats.

Entre altres temes, aquest programa aborda l'accessibilitat de les persones minusvàlides a esdeveniments i manifestacions artístiques i culturals. Per a això, utilitza les tècniques i eines més innovadores utilitzades en diferents parts del món. Les professores que imparteixen aquesta matèria són Maria-José Anía i Mònica Surís, llicenciades respectivament en Periodisme i Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra. Des de la seva empresa ComAccess , proposen noves formes de divulgació cultural que, pensades per a les persones amb necessitats especials, beneficien tothom.

Per la seva banda, l'objectiu del Curs de postgrau de Dinamització de Projectes en Envelliment Actiu és formar professionals capaços de desenvolupar projectes socials que assegurin la integració i el benestar del sector de “gent gran”.