Accions de Màrqueting farmacèutic per Nadal

El Nadal és una oportunitat també pel màrqueting farmacèutic. Posar en marxa diferents accions a l'establiment durant aquesta època de l'any pot afavorir les vendes, guanyar notorietat i fidelitzar i posicionar la marca "farmàcia" davant els clients. ‘La farmàcia és una marca i el farmacèutic és una marca de confiança. No perdem l'oportunitat que ens proporciona el Nadal’, afirma Albert Pantaleoni, professor del Màster en Màrqueting Farmacèutic de la UPF Barcelona School of Management i gerent del Club de la Farmàcia d’Almirall.
Sens dubte l'aparador nadalenc és el millor altaveu de la farmàcia. 'En època nadalenca mereix un tracte especial, ja que estem davant d'una de les èpoques de major consum de l'any. Òbviament el que comuniquem a l'aparador ha de connectar amb la comunicació a l'interior de la farmàcia '
Alguns lemes per l'aparador nadalenc poden ser:

• La farmàcia és un regal.
  • Regala salut.
  • Regala benestar.
  • És nadal, posa't guapa (cosmètica).
  • Els petits són els protagonistes (fotos de nens).
  • Aquestes festes, senteix-te bé.

El segon pas és tenir clars els productes a exposar i els elements d'animació (displays, elements ornamentals, pantalles de televisió, llums, cartells, vinils d'interior ...).

Segons Pantaleoni, el Nadal és època de regals i a les farmàcies existeixen gran quantitat de productes susceptibles de convertir-se en un fantàstic regal de Nadal. 'Productes de cosmètica, raspalls dentals elèctrics, tensiòmetres i termòmetres digitals, etc. També es pot completar amb una campanya sanitària, atès que és una època d'excessos gastronòmics, i es pot potenciar la categoria Digestiu’, apunta.

Entre les accions de màrqueting farmacèutic, Pantaleoni proposa des d’elaborar cistelles personalitzades amb productes d'higiene o cosmètica, realitzar algun esdeveniment singular, tenir un detall especial amb els clients VIP. 'Sempre sense perdre el nord. Una farmàcia no és un supermercat ni una botiga de tot a 100. Per tant, el concepte 'Regala salut o prevenció' ha de marcar la diferència amb la resta d’establiments'. A més, oferir un detall al client sempre és ben percebut. 'En aquesta època es pot arribar a algun acord amb els proveïdors partners per regalar bosses, mostres, fulletons informatius ... és un bon moment per fidelitzar el client'.