Victor Moreno, graduat en el Màster en Documental de Creació, nominat als Premis Goya 2015

Victor Moreno, ex alumne del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC ha estat nominat en els premis Goya 2015 en la categoria millor pel·lícula documental pel seu documental que retrata la demolició dels interiors del que va ser durant molts anys el gratacel més alt d'Europa.

El documental es va realitzar l'any 2012 però després de presentar-se en importants festivals internacionals com el de Sant Sebastià, BAFICI (a Buenos Aires) , DocumentaMadrid o DocLisboa,– el Banc Santander va prohibir la seva emissió a l'octubre del 2013 perquè podia “perjudicar la seva imatge” i no va ser fins al mes de febrer de 2014 que el Santander va rectificar la seva decisió i va permetre la lliure explotació de la pel·lícula" tal com va ser concebuda”.  Això va ser possible gràcies al suport dels ciutadans i a representants del sector cultural.

Els guardonats dels Premis Goya 2015 es coneixeran a la gala dels Goya que s'emetrà el dissabte vinent 7 de febrer a les 22.00 h a TVE1. La cerimònia podrà seguir-se amb el hashtag #Goyas2015.

Victor Moreno (Santa Cruz de Tenerife, 1981), va estudiar Cinema i Filosofia a la Universitat Complutense de Madrid i l'any 2007 va finalitzar el Màster en Documental de Creació de la Universitat Pompeu Fabra. A l'abril de 2013 va presentar el seu últim treball, el migmetratge “La Piedra” al festival Visions du Réel (Suïssa) en el marc de la Secció Oficial en concurs i ha guanyat, entre d’altres, el segon premi "Ciudad de Alcalá" d’Alcine 2013.

Tots els cineastes haurien de ser capaços de pensar el món en el qual viuen, perquè al final una pel·lícula no deixa de ser el resultat d'un procés de reflexió. A mi personalment m'enriqueix moltíssim llegir filosofia, llegir assaig, llegir de tot menys cinema. D'alguna forma el cinema jo ho entenc com un mitjà, mai com una fi en si mateix, i potser la fi estigui en la filosofia. És el que em permet d'alguna forma pensar el món en el qual visc des de totes les branques que hi ha i a partir d'aquí utilitzar la tècnica, que és el cinema, en el meu cas
Victor Moreno
Cineasta i filòsof
Màster en Documental de Creació (2005-2007)