Neix Unirun, una cursa atlètica universitària inspirada en la regata "Cambridge-Oxford"

Unirun tendrá lugar el 8 de marzo Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran el proper 8 de març la primera edició de la Unirun, una cursa atlètica que pretén fomentar nous reptes en l'atletisme universitari.

La prova, impulsada per les dotze Universitats catalanes mitjançant ECU (Esport Català Universitari), compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l'Esport i l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, i està gestionada per Gaudium Sports.

La Unirun, que vol implicar les dotze universitats del país (entre les quals, la Pompeu Fabra, que serà l'equip número 4) en una competició de running popular, té com a referent la clàssica regata Cambridge-Oxford, la competició anual de rem entre aquestes dues prestigioses universitats angleses.

La participació (l'edat mínima d'inscripció correspon als nascuts l'any 1999) està oberta a tota la comunitat universitària i a persones vinculades als dotze centres: estudiants actuals, antics alumnes i futurs estudiants, personal docent i investigador, proveïdors, simpatitzants o familiars.

La cursa, que col·labora amb la Marató de TV3 2014, dedicada a les malalties del cor, es disputarà en un circuit que transcorrerà pel districte de Sant Martí de Barcelona, el Parc del Fòrum i el Parc de la Pau de Sant Adrià de Besòs, amb un recorregut és de 6.779 metres, la mateixa distància que la clàssica anglesa de rem.

A més de la competició entre universitats, hi haurà la competició individual i la del Campionat de Catalunya Universitari de curses en ruta.

Per a prendre part a la Unirun cal inscriure's prèviament en línia (fins al dia 3 de març de 2015 a les 23:59 hores) a través de la seva web (www.unirun.cat). En el moment de fer la inscripció, que té un cost de 8 o 10 euros (segons es disposi o no de xip) és imprescindible indicar la universitat que es vol representar.

La numeració de cada equip, que vestirà una samarreta amb el nom de la universitat que representa, serà la següent:

1. Universitat de Barcelona
  2. Universitat Autònoma de Barcelona