Tricia Bacon, experta en terrorisme islàmic, imparteix una conferència als participants del Màster en Periodisme Polític Internacional

Tricia Bacon, professora de la Universitat Americana de Washington D.C, va impartir una xerrada el dimecres 19 de novembre als alumnes del Màster en Periodisme Especialitzat en Política Internacional de l'UPF-IDEC en la qual va analitzar les diferències i similituds entre ISIS i Al-Qaeda.

Bacon, que va treballar durant més de 10 anys com Foreign Affairs Officer en el departament d'Estat nord-americà, és una reconeguda experta en l'estudi del terrorisme islàmic. Durant la seva ponència va destacar la complicada situació financera que travessa Al-Qaeda després de més d'una dècada d'activitat en contraposició a l'emergència de l'Estat Islàmic. Igualment, la doctora va subratllar la importància que una propaganda tan sofisticada com l'elaborada per l’IS pot tenir si es compara amb la densa i desfasada posada en escena que utilitza Al-Qaeda.

"No obstant això", va recordar, "malgrat la feblesa general d'Al-Qaeda, no hem d'oblidar que encara compten amb l'avantatge de les seves aliances". De la mateixa manera, Bacon va voler destacar que un dels punts febles de l’ISIS és, potser, la falta d'una definició clara de contra qui lluiten. "Per a ells tothom és l'enemic", va afegir.

Al final de la xerrada, els estudiants van plantejar les seves preguntes entre les quals van destacar temes delicats com el pagament per rescat d'ostatges o la curiositat per saber com era possible que no s'hagués detectat amb anterioritat la presència d'una amenaça tan gran. En defensa dels analistes, Bacon va recordar que vivim en una “cultura d'amenaces permanents".