Postgrau en Gestió Museística: més enllà de les aules

El projecte  “ENFILANT el museu comunitari”,  realitzat com a projecte final del Postgrau en Gestió Museística, ha traspassat les aules convertint-se en un projecte professional dels nostres estudiants Guim Català, Mar Clusa, Júlia Gutiérrez i Gemma Peiró.

Els alumnes expliquen que “com a treball final, vam proposar el projecte “ENFILANT el museu comunitari”, un servei de mediació extern al museu encaminat a crear i enfortir vincles amb el barri amb la co-creació d'activitats culturals. Quan vam finalitzar el postgrau ens trobàvem en un punt molt inicial del pla pilot: amb prou feines havíem acabat el mapatge del barri del Poble-Sec i havíem trobat un museu i una associació disposades a entendre's.”

Es tracta del Museu d'Arqueologia de Catalunya i de Marabal, una associació que treballa les arts escèniques per a la transformació social i és impulsora del projecte Rua Xic que té com a objectiu la creació col·lectiva d'un espectacle amb la màxima implicació de veïns i veïnes de Poble Sec. En cada edició es treballa un aspecte vinculat a la transformació social, i en aquesta edició s'ha aprofundit sobre la Interculturalitat.

El resultat d'aquest projecte i aquesta col·laboració conjunta es recull en el documental “XIC 2014. Art comunitari, interculturalitat i patrimoni", que es va estrenar el passat 14 d'abril al Mercat de les Flors.