La literatura hispana reconeix el talent de dues graduades en el Màster en Creació Literària

Mónica Ojeda Franco i Carolina Bruck, graduades en el Màster en Creació Literària de l'UPF-IDEC, han estat reconegudes respectivament en el  Premi Alba Narrativa i en el Premi Hispanoamericà de Conte Gabriel García Márquez.

La novel·la “La desfiguración Silva” de Mónica Ojeda Franco, ha estat la guanyadora en la cinquena edició del Premio Alba Narrativa, que reconeix la creació de joves escriptors d'Amèrica Llatina. El guardó es lliurarà en la Fira del Llibre de Cuba. L'escriptor Abdón Ubidia indica que va triar guanyadora la novel·la d’Ojeda pel “segur nivell de la seva escriptura i estil, la seva complexa i acabada narrativa; la utilització de llenguatges que provenen de diversos vessants de l'art contemporani, i l'aprofitament d'aforismes i recursos formals que s'incorporen al text, així com la manera d'encarar el tema de l'art i altres expressions populars”.

Mónica explica que “la novel·la va ser el meu projecte final de màster. Com no es tractava d'un màster d’investigació sinó més aviat literari/creatiu, els treballs finals eren una excusa per escriure i presentar una obra”.
En 2013, un relat seu va aparèixer en Emergencias. Doce cuentos iberoamericanos (Candaya, 2013)) amb pròleg de Jorge Carrión, director del Màster en Creació Literària, i epíleg de Juan Villoro.
“Las otras”, de Carolina Bruck (Argentina), ha resultat una de les 4 obres finalistes del Premio Hispanoamericano de Cuento Gabriel García Márquez,, el guanyador del qual es donarà a conèixer el proper 21 de novembre. Aquest premi està convocat pel Ministeri de Cultura de Colòmbia, la Biblioteca Nacional de Colòmbia i l'Institut Cervantes, i destinat a llibres de contes escrits en espanyol i publicats durant l'any anterior.

Carolina Bruck és professora en Lletres (UNLP) i la seva tesi del Màster en Creació Literària va ser dirigida per Juan Villoro. Treballa com a editora de textos, guionista de documentals sobre escriptors i artistes, i com a docent investigadora universitària.
Més informació a: