Laia Miranda, alumna del Postgrau en Guió: “El meu pas per El Terrat serà molt positiu”

Laia Miranda estava cursant l’últim curs del Grau en Periodisme a la UPF  quan es va inscriure al Postgrau en Guió de l’UPF-IDEC (octubre 2013 - abril 2014). Actualment, està realitzant pràctiques professionals al Departament de Ficció d’El Terrat, col·laborant en el procés de creació i producció dels projectes de la productora.

Quines funcions desenvolupes a El Terrat?

Treballo com a becària al departament de ficció d’ El Terrat. La meva feina consisteix en donar suport als projectes en fase de desenvolupament i col·laborar en crear-ne de nous. Estem desenvolupant sèries de ficció però com estan en fase embrionària, prefereixo no explicar-los. És una feina molt creativa que implica proposar els meus propis arguments a partir d’una idea general. A la vegada, aquesta experiència em permet aprendre com funciona aquest sector des de dintre.

En quina mesura estàs aplicant a la teva feina els coneixements adquirits al postgrau?

Realment l’aplicació del que vaig aprendre és molt bona. Tenint en compte que molts professors treballen a El Terrat, és natural que aprenguis a treballar d’una forma molt semblant a la d’ells. La feina que em proposen per desenvolupar projectes audiovisuals (en el meu cas de ficció) és molt semblant a la que em feien fer en els exercicis del postgrau. A més, el meu tutor de pràctiques i professor en l’assignatura de ficció, l’Enric Pardo, em va permetre que la meva incorporació al Terrat no fos tant sobtada com si anés a una empresa on no conegués a ningú.

Creus que el teu pas per El Terrat t’obrirà les portes professionals?

Penso que el meu pas per El Terrat serà molt positiu tant a nivell professional com educatiu. Vinc del món del Periodisme i per primera vegada estic treballant amb ficció televisiva, crec que m'ajudarà molt a l'hora de buscar feina perquè en aquesta professió, a vegades, és més important tenir contactes que experiència. Ara bé,  també sóc realista,  jo sóc molt jove, fa just un any que em vaig graduar i ara mateix estic apostant pel guió però també estic oberta a ofertes de periodista.

A més de les pràctiques d’El Terrat, estàs treballant en altres projectes?

Sí, estic col·laborant amb diversos projectes amb els meus antics companys de classe.
Amb la Charo Sebastián, l'Anna García, la Marina Sánchez i la Clara Tiscar, vam crear l’equip Creadives amb l’objectiu de desenvolupar projectes i intentar vendre’ls a les productores. Ara hem iniciat un programa de ràdio i l'estem movent per veure si alguna cadena el compra. També formo part del projecte 3minutosmax, una web de vídeos que vam començar a tirar endavant amb els companys del postgrau.  A més, amb dos companys de classe, Marc Almarcha i Mikel Uribe-Etxebarria, hem iniciat un projecte televisiu per intentar vendre a diverses cadenes.

El millor del postgrau és que els companys de classe hem creat un grup molt maco i sentim que podem treballar plegats com a guionistes.