Cinc projectes innovadors vinculats a la UPF buscaran finançament davant les principals xarxes d’inversors de Barcelona

III-Forum-UPFL’auditori de la UPF Barcelona School of Management acollirà dilluns 14 de desembre, a les 17.30 hores, la tercera edició del Fòrum d’Inversió UPF, que servirà per presentar, davant les principals xarxes d’inversors i “business angels” de l’ecosistema emprenedor de Barcelona, sis projectes innovadors d’emprenedoria relacionats amb la Universitat, i pertanyents als àmbits de lestecnologies de la informació i les comunicacions (TIC), la biotecnologia (BIOTIC) i les tecnologies netes (CleanTech).

L'acte, organitzat per la Unitat d’Innovació-UPF Business Shuttle,comptarà amb la col·laboració d' Ignasi Costas, director del Departament d'Innovació i Emprenedoria del bufet d'advocats Rousand Costas Duran, de Josep Ll. Sanfeliu, un dels socis-fundadors del fons de capital risc Ysios Capital (ambdós antics alumnes de la UPF) i amb el suport d'ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat de Catalunya.

Els cinc projectes que es presentaran, i que busquen obtenir finançament per desenvolupar-se, són els següents: Costalamel(empresa de moda amb roba feta a Barcelona), Naveler(plataforma 3.0 per gestionar en temps real els impactes digitals d’una marca), Osmoblue (companya que busca una millor eficiència energètica amb la producció d’electricitat a partir del calor residual); Reactable (la spin off creadora del revolucionari instrument musical electrònic) i RespondOn (una aplicació que permet a les empreses establir un diàleg directe i permanent amb els seus clients).

El Fòrum començarà amb una presentació a càrrec Carme Martinell, directora general de la UPF Barcelona School of Management; Mònica de Forn, cap de la Unitat d'Innovació - UPF Business Shuttle, i Susana Domingo, responsable d’emprenedoria d’aquesta unitat. Seguidament,  Simone Calzolari, doctorat en Biomedicina per la UPF i un dels fundadors de ZeClinics (un projecte que es va presentar en la passada edició del Fòrum d’Inversió, en la qual va aconseguir finançament) parlarà de la seva experiència.

Seguidament, els cinc projectes d’emprenedoria tindran set minuts cadascun per fer la seva presentació, i a continuació, els possibles inversors podran fer un màxim de tres preguntes per projecte. Finalment, l’acte es tancarà amb un espai de networking en el qual els emprenedors i els possibles inversors podran compartir i ampliar informació sobre els diferents projectes presentats.

La quinzena de xarxes d'inversors i reconeguts "business angels" de l'ecosistema emprenedor de Barcelona que estaran presents a l’acte seran les següents: Iveready, Caixa Capital Risc, The Crowd Angel, Capital Cell, Business Angels Network Catalunya (BANC), Keiretsu Forum, BCN Business Angels, Ysios Capital, ESADE BAN, Healthequity, Xarxa ICF, 101 Startups, Wayra, Grupo ITnet i Red Arbor.