Gran rebuda de “Bajarí” al Japó, un film iniciativa del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC

La pel·lícula de la cineasta Eva Vila, nominada als darrers Premis Gaudí de documental, està triomfant al Japó amb més de 10.000 espectadors. La pel·lícula ja s’ha estrenat a Tokyo, Osaka, Kyoto i Nagoya amb una gran acollida per part del públic i properament ho farà també a Kobe i Fukuoka. Bajarí és una producció de Lastor Media i Cromosoma i ha estat possible per la iniciativa del Màster de Documental de Creació de l’UPF-IDEC de la Universitat Pompeu Fabra.

El film ha tingut un recorregut internacional d'èxits, com els premis a la prestigiosa “Flahertiana” de Rússia o al DocsBarcelona. I està previst que s’estreni properament també a les televisions de Xina i Taiwan.

Bajarí és la segona pel·lícula d’Eva Vila, que ha comptat amb la participació de Karime Amaya, neboda néta de Carmen Amaya, com a protagonista  El documental narra l’arribada de Karime des de Mèxic a Barcelona –Bajarí  en llengua caló- on es decideix a treballar amb un grup d’artistes locals en un nou espectacle. La directora del film explora, d’aquesta manera, l’art de la tradició gitana i el flamenc, concretament la comunitat gitana de Barcelona, la qual va veure néixer la gran Carmen Amaya.