“Del Código a la Magia”: Reptar a la tecnología com a essència de la pràctica creativa

El passat divendres 8 de maig, els artistes visuals Mar Canet i Varvara Guljajeva  van oferir la xerrada “Del Código a la Magia” als alumnes del Màster Universitari en Arts Digitals, amb l'objectiu de demostrar que es pot desafiar a la tecnologia com a essència de la pràctica creativa per explorar nous conceptes en l'art que reflecteixin el moment en què vivim.

“Del Código a la magia” recull els treballs artístics "La torre más alta jamás construida", "El muro de los deseos" o "El árbol de las manos". A més d'aquests projectes, durant la xerrada van presentar altres treballs vinculats a la tecnologia, l'escultura de dades i la interacció.

Destaquem a continuació alguns dels projectes presentats:
Neuroknitting, projecte realitzat conjuntament amb el professor Sebastián Mealla presentat al Sònar 2013. Barrejant l'artesania amb la tecnologia, van utilitzar els impulsos neuronals per crear patrons visuals que eren interpretats per una tricotosa. Els participants eren estimulats per la música per generar l'activitat neuronal captada a través d'un sensor encefalogràfic. A continuació la informació passava a la màquina de tricotar industrial, que la convertia en una peça de roba singular.
Wishing Wall, projecte que els va encarregar Google en el marc de l'exposició Digital Revolution que va tenir lloc al Barbican Centre de Londres. Wishing Wall és una instal·lació que capta, mitjançant el software de reconeixement de veu de Google, els desitjos que els visitants formulen. Aquests desitjos es converteixen a l'instant en papallones que podem caçar per escoltar el seu missatge.
The Highest human Tower. Comissariat pel Mobile World Capital el 2014, és una instal·lació participativa inspirada en la tradició catalana dels castells. Capturant la seva silueta en moviment, es desafiava al públic a formar part d'una torre humana més alta que mai s'hagi construït.