Pestanyes primàries

Fi de programa:
per determinar
Horari:

De dilluns a dijous, de 16.00 a 19.00 h (classes teòriques i ABP). Les pràctiques clíniques i de laboratori, de 9.00 a 14.00 h a coordinar amb els grups receptors.

Tipus de programa:
Màster universitari
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Curriculars
Ubicació:

Amb el Màster universitari en Assessorament Genètic aprendràs a informar els pacients sobre malalties genètiques i a assessorar-los en temes de planificació familiar que hi estiguin relacionats (entendre'n l'herència, conèixer el risc de transmetre-les a la descendència, etc.).

Durant el màster rebràs formació especialitzada en genètica (genètica molecular, genètica del càncer, citogenètica, etc.) i en psicologia per poder proporcionar als pacients i a les famílies la informació i el suport necessaris per prendre les millors decisions. A més, assessoraràs els pacients i les famílies sota la supervisió de genetistes i doctors experts. El curs se centra en l'aprenentatge basat en problemes i s'estructura entorn a pràctiques clíniques i de laboratori.

El Màster universitari en Assessorament Genètic és l'únic curs d'Espanya acreditat oficialment per la Junta Europea de Genètica Mèdica per formar consultors genètics professionals. S'adreça principalment a graduats en ciències (Biologia, Química, Bioquímica, Farmacèutica o Medicina). Els estudiants de Psicologia i Infermeria que hi estiguin interessats hi podran accedir després de fer un curs de formació addicional.

Per què aquest programa?

1. Perquè és l'únic màster per a la formació professional d'assessors genètics a Espanya acreditat per la Secció d'Assessors del Consell Europeu de Genètica Mèdica. La teva titulació final estarà reconeguda a Espanya i Europa, amb programes equivalents als reconeguts pel consell dels EUA i el Canadà, i et facilitarà poder treballar tant a la sanitat pública com en empreses privades.
  2. Perquè aborda l'assessorament genètic d'una manera integral i aporta una gran formació pràctica: aplicaràs la formació teòrica mitjançant sessions d'ABP (aprenentatge basat en problemes) i jocs de rol, en les pràctiques de laboratori assistencial i en les 500 hores d'entrenament clínic obligatòries.
  3. Per l'excel3lència de les seves instal·lacions (el màster s'imparteix al campus del Mar, annex al PRBB) i dels centres assistencials col·laboradors en què els nostres alumnes fan les pràctiques: Hospital Clínic, de la Vall d'Hebron i del Mar (Barcelona), Parc Taulí (Sabadell), etc.
  4. Pel seu excel·lent equip docent, format per professors i investigadors de la Universitat Pompeu Fabra i d'altres universitats reconegudes, assessors genètics titulats, i altres professionals de renom dels hospitals participants i del CIBERER (Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa de Malalties Rares).
  5. Pel grau de satisfacció elevat dels seus exalumnes (el 100% dels exalumnes el recomanaria) i per la necessitat creixent de professionals que té aquest sector.

A qui va dirigit

Adreçat a graduats en Ciències (Biologia, Química, Bioquímica, Farmàcia, Medicina o Psicologia) i en Infermeria. El nombre de participants és menor de 20 i està determinat en funció de la capacitat formativa dels centres, limitada fonamentalment per la gran formació pràctica del programa i la necessitat del contacte directe supervisat amb el pacient.