Pestanyes primàries

Idioma d'impartició:
Espanyol
Inici de classes:
04 octubre 2018 (per confirmar)
Fi de programa:
14 juny 2019 (per confirmar)
Horari:

1r trim - Dl., Dt. i Dj. de 17.30 a 21.30 hs.
2n trim -  Dl. i Dj. de 17.30 a 21.00 hs, Dt. de 17.30 a 21.30 hs i Dc de 17.30 a 20.30 hs.
3r trim - Dl. i Dj. de 17.30 a 21.00 hs i Dt. de 17.30 a 21.30 hs.

Tipus de programa:
Màster propi
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Curriculars

Amb el Màster en Periodisme Cultural aprendràs a informar amb rigor i sensibilitat sobre qualsevol de les disciplines del panorama cultural: literatura, arts visuals, cinema, teatre o televisió.

Sota el guiatge dels periodistes culturals més prestigiosos de l'actualitat descobriràs com es poden generar continguts innovadors i com es poden comunicar mitjançant els diversos canals 2.0. El màster té un programa de beques que et permetrà fer pràctiques en organitzacions com les Nacions Unides, El Punt-Avui, RBA, Casa Amèrica, etc.

El Màster en Periodisme Cultural s'adreça a graduats d'àmbits relacionats amb el periodisme. També està obert a graduats de qualsevol altre àmbit que vulguin ampliar els seus horitzons i formar-se en periodisme cultural.

Per què aquest programa?

1. Perquè tindràs la possibilitat de fer pràctiques professionals als mitjans de comunicació i les institucions culturals més importants del nostre país. Els nostres exalumnes han col·laborat amb TV3, La Vanguardia, el Festival Grec, el CCCB, Europa Press, el Palau de la Música, la Casa Amèrica, l'ICUB, Catalunya Ràdio, etc.
  2. Perquè aprendràs el més nou en periodisme cultural sota el guiatge de prestigiosos professors de la Universitat Pompeu Fabra i reconeguts professionals de l'àmbit de la cultura com Luis Hidalgo o Jordi Carrión.
  3. Perquè tindràs classes en instal·lacions periodístiques reals: redaccions de premsa, platós de televisió, locutoris de ràdio i sales de control del Campus de la Comunicació-Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra.
  4. Perquè als diversos mòduls especialitzats (música, literatura, teatre, arts plàstiques, cinema i TV) participen i imparteixen classes a l'aula figures reconegudes de cadascuna de les disciplines com Sergi Vilasanjuán, Salvador Llopart, Ángel Sala, Quim Casas, Vicente Luis Mora, Àngel Quintana, etc.

Objectius

• Obtenir la formació ideal per desenvolupar una fructífera carrera com a professional del periodisme cultural en els mitjans de prestigi.
  • Dominar l'entorn comunicatiu i socioeconòmic en el qual es desenvolupa aquesta activitat.
  • Dotar als participants de la més sòlida preparació en totes les manifestacions de la cultura actual.

A qui va dirigit

• Llicenciats en Periodisme i d'altres titulacions superiors de l'àmbit de la comunicació , que vulguin aconseguir una especialització en l'àmbit del periodisme de cultura.
  • Professionals que tinguin alguna altra llicenciatura o titulació superior i que vulguin adquirir també els coneixements imprescindibles per exercir activitats periodístiques amb garanties de qualitat (En aquest cas hauran de cursar "complements de formació" durant el primer trimestre del curs).