Pestanyes primàries

Inici de classes:
01 febrer 2018
Fi de classes
13 desembre 2018 (per confirmar)
Fi de programa:
14 desembre 2018 (per confirmar)
Tipus de programa:
Màster propi
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Extracurriculars

El Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental et prepara per generar i transmetre el coneixement científic i les idees i oportunitats que es deriven de la seva aplicació i de les tecnologies associades.

Durant el curs analitzaràs les principals fonts d'informació científica, les seves formes de transmissió, com són les relacions entre els experts, les indústries tecnològiques i la societat, com els descobriments impacten en les persones i els problemes ètics associats a tot aquest procés de gestió del coneixement. El mòdul dedicat a la comunicació mèdica et permetrà conèixer en detall com es comuniquen els coneixements mèdics i de la salut. En l'àmbit de la comunicació ambiental analitzaràs les grans qüestions ambientals, així com els reptes que plantegen la biotecnologia i l'enginyeria genètica. A més, gràcies a la col·laboració de l'Obra Social "la Caixa", podràs assistir al Campus Gutenberg, en què cada any participen més de 300 comunicadors científics i experts en cultura científica de tot Espanya i Europa.

El Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental s'adreça a titulats universitaris que es vulguin convertir en professionals de la comunicació científica, un camp amb notables aplicacions i sortides professionals.

Per què aquest programa?

1. Perquè aprendràs sota el guiatge d'experts i professionals de diversos camps de comunicació de la ciència com Vladimir de Semir, creador del suplement de ciència i tecnologia de La Vanguardia; Guillermo Fernández, consultor de projectes museístics a la Fundació Social La Caixa (Caixafòrum); Cristina Ribas, presidenta de l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), o Bienvenido León, professor de Divulgació Científica Audiovisual de la Universitat de Navarra, entre altres.
  2. Per la seva metodologia innovadora: el màster està estructurat al voltant de tallers pràctics i interactius i inclou una avaluació personalitzada per part d'un tutor, a més d'una àmplia selecció de recursos didàctics, com ara textos de referència, vídeos d'experts, eines 2.0 i aplicacions interactives.
  3. Perquè et formarà en una professió amb sortides professionals àmplies i rellevants en els àmbits del periodisme i la divulgació científica, la comunicació institucional i la museologia científica.
  4. Perquè tindràs l'oportunitat de pertànyer a la seva xarxa d'antics alumnes, actualment professionals de reconegudes empreses i institucions del sector, com Colciencias, Redes, Wisconsin IceCube Particle Astrophysics, Diario Médico, Novartis, Biblioteca del Congrés Nacional de Xile, National Geographic o PRBB-UPF, etc.

Objectius

El Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental i el món de la comunicació científica han evolucionat en paral·lel fins la present omnipotència d'accés a la informació i la seva propagació en múltiples formes i suports que fan de la comunicació una poderosa eina de transmissió del coneixement i d'accés a la cultura.

La comunicació científica ocupa un lloc clau en el desenvolupament de la societat. La forma mitjançant la qual es difonen els nous coneixements i els agents responsables d'aquesta comunicació són determinants en la configuració de les opinions i actituds públiques respecte a la ciència.

Una comunicació científica que sempre ha estat un enorme valor afegit per a tot tipus d'empreses, organitzacions i institucions i que en l'entorn digital ofereix una dimensió inusitada per la seva eficàcia, des de la pura transmissió del saber a la creació de valors, reputació i relacions socials. Sense oblidar que avui les tecnologies de la informació i de la comunicació ens permeten respondre amb major eficiència a les cada vegada majors i lògiques exigències de transparència de la societat.

El Màster Online en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental explica les claus d'aquesta transmissió del coneixement, com es genera i es gestiona.

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental s'ofereix també en modalitat presencial.

Descobreix què hi aprendràs

Amb la col·laboració de: