Bowie Talks: David Bowie is A Cultural Icon

Auditorio del Disseny Hub Barcelona
Email de contacte

Hosted by Màster en Periodisme Cultural

David Bowie es va convertir en una icona cultural per diverses generacions. Incansable cercador de talents va explorar aliances creatives amb artistes als quals admirava. Les seves estratègies per relacionar-se amb els mitjans de comunicació sempre van ser originals i van tenir un gran impacte.
Per posar de manifest els recursos que David Bowie va utilitzar, Luis Hidalgo, periodista i professor del Màster en Periodisme Cultural de la UPF Barcelona School of Management i Ramon Faura, líder del grup musical Le Petit Ramon i Yak42, xerraran sobre els diferents llenguatges que va manejar Bowie més enllà de la música per construir un discurs artístic determinant.

Alguns dels temes que es posaran sobre la taula seran el sentit del canvi en l'obra de Bowie, el per què i el com els successius canvis d'alter ego del cantant i dels seus estils musicals acaben donant coherència a l'artista. Es revisaran les estètiques i imatges escollides per Bowie per als seus discos, els seus concerts i els seus personatges. I el com, a més, va vendre aquesta imatge i es va relacionar amb els mitjans, amb els seus fans, amb el públic, mantenint el pols entre el comercial i la respectabilitat artística.

A través de les seves cançons i del que estava passant al món, els ponents intentaran esmicolar una carrera en constant moviment.

PONENTS

Ramon Faura Coll: Músic, arquitecte i professor. Líder del grup musical Le Petit Ramon i Yak42

Luis Hidalgo: Crític musical i professor del Màster en Periodisme Cultural de la UPF Barcelona School of Management

Reserva la teva entrada a Bowie Talks