Creu Roja imparteix un taller sobre Drets Humans als estudiants del Màster en Periodisme Polític Internacional

19 Marzo - 2018
cicr
  • Dirigit pel director tècnic del Gabinet de Drets Humans de la Creu Roja espanyola

El 15 de març els estudiants del Màster en Periodisme Polític Internacional van participar en un taller amb Manuel Górriz Martínez, del Centre de Dret Internacional Humanitari de la Creu Roja Espanyola a Catalunya. Fa uns mesos ja havien fet una visita a la seu de la Creu Roja a Barcelona, ​​i aquest cop la classe va estar dedicada al Dret Humanitari.

Górriz va traslladar als estudiants tot allò que implica la guerra avui dia i la gravetat de les seves conseqüències abans de passar al Dret Humanitari Internacional i els convenis de Ginebra, després que el fundador de la Creu Roja fos testimoni de les tragèdies als camps de batalla i entengués la necessitat de posar límits als conflictes armats i donar assistència a les víctimes. Al final de la classe els estudiants van participar en un taller, un exercici pràctic per associar cada dret a la seva definició i per distingir els actors actius de la guerra i aquells que, per no participar de manera directa, tenen un nivell més gran de protecció, inclosos per exemple els periodistes. Un sessió que s'emmarca en les visites i masterclass que reben els estudiants del Màster per aprofundir en aquells àmbits vinculats directaments als futurs escenaris d'ocupació.