Bowie Talks: David Bowie Is on Screen

LLoc:
Auditorio del Disseny Hub Barcelona
Email de contacte

La dimensió audiovisual a la carrera de Bowie i el repte de documentar una carrera com la seva, llarga, eclèctica i transcendent.

Pocs músics han fet de la seva imatge un element tan distintiu com Bowie i, per descomptat, cap ha gosat reinventar-se en tants personatges. A les pantalles, Bowie ha comptat amb el talent de David Mallet, Julian Temple, Nicolas Roeg o Floria Sigismondi per polir aquestes identitats i les atmosferes amb què emmarcar. Bowie va ser pioner i va estar sempre a l'avantguarda en la projecció audiovisual de la seva carrera, un aspecte, cal recordar-ho, contra el qual es van regirar algunes figures com Elvis Costello, receloses del poder que la imatge estava prenent en el negoci musical.

Avui, carreres musicals de tres, quatre i cinc dècades, nodreixen documentals que celebren, revifican i fins descobreixen músics per a noves audiències.

El gènere viu una edat d'or, amb més pel·lícules i festivals que mai, tot i que els títols realment interessants, crítics, i creatius, són sempre l'excepció.

Els dos documentals sobre Bowie dirigits per Whately són part d'aquesta excepció, en una filmografia com a productor i director que inclou nombrosos títols dedicats al geni creatiu en tots els seus vessants, des de la pintura al teatre, la ciència o el rock. La seva visió i experiència seran la base d'aquesta xerrada.

Andrés Hispano, professor del Màster en Documental de Creació a la UPF Barcelona School of Management, i Francis Whately, documentalista de David Bowie, s'acostaran al geni creatiu des de la profunda i rica experiència de Whately per analitzar les singulars propostes audiovisuals al costat de talents com David Mallet, Julian Temple, Nicolas Roeg o Floria Sigismondi.

PONENTS

Francis Whately. Director dels documentals de la BBC David Bowie: Five Years i David Bowie: The Last Five Years.

Andrés Hispano.Realizador audiovisual i professor del Màster en Documental de Creació a la UPF Barcelona School of Management

Idioma: Castellà

Reserva la teva entrada a Bowie Talk