Bowie Talks: David Bowie is Literature

Hora:
de 19:00 h a 20:30 h
LLoc:
Auditorio UPF Barcelona School of Management (c/ Balmes 132-134)
Email de contacte

Hosted by Màster en creació Literària

David Bowie -com Bob Dylan, John Lennon & Paul McCartney, Ray Davies, Lou Reed, i segueixen les signatures- va ser, qui pot dubtar-ho, un granescriptor de cançons. Però, també va ser un gran i molt inquiet lector.

La literatura va influir incisivament en la seva prolífica carrera i en la seva faceta de compositor. Les lletres de les seves cançons permeten rellegir les seves etapes vitals i moments claus de la història contemporània. Moltes d'elles van causar un gran impacte en diverses generacions. I d'aquesta fricció entre vers i prosa i entre so i lletra, Bowie va aconseguir les espurnes encandiladoras i els focs artificials d'alguna cosa que molt pocs dels seus més encimbellats col·legues van aconseguir. Perquè Bowie va ser -a més de songwriter excelso- un consumat creador de personatges aplicats a la seva pròpia i sempre canviant persona. "Camaleònic", probablement, sigui l'adjectiu que més indiscriminada i freqüentment se li va adjudicar al seu art. Però, també, el més fàcilment sintètic i reductiu. Perquè d'investigar i rellegir el mapa dels seus llibres fetitxe i autors favorits, pot develarse un veritable i molt bé orquestrat programa creador en el qual es descobreix que, en veritat, tots els Bowie sempre van ser el mateix Bowie. Un Bowie maníac-referencial compost per l'acceleració de les partícules d'altres, és veritat. Però, finalment i després de tot i de tothom, un Bowie que -encara ahir toqués l'ocultista Alesteir Crowley, avui el cut-up de William S. Burroughs, i demà les nínfulas de Vladimir Nabokov o les bruixes d'Angela Carter- sempre anava a donar a la singular i indivisible personalitat i persona de si mateix.

D'aquesta Bowie i de tots ells i molt més; analitzant lletres i vídeos i portadas- donarà compte aquesta conversa en la qual Santi Carrillo i Rodrigo Fresán suraran, ingràvids i aguts, per la biblioteca desorbitada del Mayor Tom

PONENTS:

Santi Carrillo. Director de la revista Rockdelux

Rodrigo Fresán. Escriptor i professor del Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management

After Talk a la terraza amb begudes fredes i DJ set

Reserva la teva entrada a Bowie Talks